Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K51a98r50e14l 26C95a86c88h 8789154275234

Žiji v jednom z nejchudších krajů ČR. Nedávno jsem navštívil krásné představení vzniklé spoluprací Městského divadla Karlovy Vary, Západočeského divadla Cheb a Karlovarského symfonického orchestru. Jednalo se o půvabnou Werichovu adaptaci muzikálu Divotvorný hrnec. Když to tak zhruba odhadnu, tak na jevišti a v orchestřišti na tomto představení participovalo kolem 50 osob. Takové nastudování se ze vstupného v oblastních divadlech nedá zaplatit. A proto jsem vděčen těm, kteří vyčlenili z veřejných i spoukromých prostředků dostatek financí, aby tato divadla mohla takový projekt uskutečnit. Herci, tanečníci i hudebníci byli skvělí a byl to opravdový zážitek.  Nechtěl bych, aby kvůli ekonomice převládly v divadlech kusy pro jednoho, či dva herce s reprodukovanou hudbou.

0/−1
7.3.2014 0:08

H91a36n81a 38B74e30n36d68y 11M95a79t44ě65j97č81k51o57v32á 6560719162726

R^ Výborný článek. Nedávno jsem byla ve Viole. Aby si zřejmě mohli na této malé scéně "na sebe vydělat", seděli jsme tam namačkaní jako sardinky, v přelidněnosti se ztrácel hlas pana Munzara, který by za normálních okolností prostor s přehledem umluvil, ale hlavně se z prostoru vytratila charakteristická a jedinečná atmosféra Violy. Ona intimita, kontakt a osobitost. 

Byla jsem Na Vinohradech. Kdyby mi někdo řekl, že někdy z tohoto divadla odejdu, nevěřila bych mu. Odešla jsem. 

Dnešní kulturní scéna není o tom, kdo je kvalitní, či není. Je o elitířství, protekci a exhibování. Stejně jako všude jinde v našich krajích. 

Jen mám strach, že doba obrozenců a buditelů, kterých bude zanedlouho potřeba, je už nenávratně za námi. I "vlastenectví" se totiž stalo nepohodlným pojmem.

0/0
6.3.2014 22:24

V47o85j54t35ě40c39h 38K30r78á74l65í64k 5611683262912

Pravidelně si kupuji knihy za vysoké ceny, které nejsou dotovány. Proč by měly být dotovány divadla, kterých je např v Praze několik desítek.I zde musí platit konkurence, že pokud budou mít diváky, kteří budou mít zájem hradit vstupné uhrazující náklady , budou hrát. Pokud je mít nebudou , hrát nebudou.Proč by pro tzv. kulturu neměl platit zákon nabídky a poptávky.

+1/−1
6.3.2014 20:06

V38l22a33d20i90m54í29r 15H48r27u23b45ý 4407563574549

S t á t   n i k o m u  n i c   n e p o s k y t u j e !!!!  Nemá na to prostředky a neumí si je vydělat.  Jen byrokrati chtějí být moudří, rozhodovat, které divadlo je dostatečně kulturní (čímpak se liší od soudruhů) a svým přátelům rozdělit granty. Všiml jste si, že divadlo se skoro stejným názvem bude existovat, bude dostatečně dotováno a že členům současného souboru byla nabídnuta práce v nové společnosti. (Nové???).  Pořád nechápete?

  Ale zpět: Kultura "poskytovaná nám" veřejnoprávními prostředky je služba státu? No, za peníze, ukradené z mé kapsy se to státu slouží. A jestli vy paskvilu, kterým ČT předčí komerční televize říkáte kultura, pak nás potěš Bůh.

  Mimochodem: Kina jsou jistě také kultura - budeme je dotovat?

+3/0
6.3.2014 18:19

J17o29s88e95f 83K48l89a95t 3399797263141

Jestli někdo bez kultury a umění nemůže vydržet,tak ať si to zaplatí laskavě ze svého a když na to nemá,tak se musí spokojit s veřejnoprávní a nebo si koupit kopii.

+3/−1
6.3.2014 18:10
Foto

F78r10a46n23t34i65š92e44k 48K94š81í91r 2669486865

Kultura produkovaná z daní, přestává být kulturou.

+2/−1
6.3.2014 17:29
Foto

M22a25r91t89i32n 27F20a56l42t78ý30n 9171896324368

V podstatě jste řekl více než jste chtěl:

"Kulturu, včetně divadelních představení je třeba chápat jako státem poskytovanou službu veřejnosti, podobně jako veřejnoprávní sdělovací prostředky nebo školství. Příklad: Kvalitní kniha, film, divadelní představení s historickou tématikou mají moc přenést na diváka/čtenáře emoce a sílu konkrétních příběhů proti suchým datům a informacím historiků. "

Až bude to, co se divákům nabízí, až to bude kvalitní - nechať je to podporováno z Ministerstva kultury, nekomerčními sponzory apod.

V prvé řadě si definujme pojem "kvalitní" a potom pojem "kultura". A teprve potom se můžeme bavit.

Do nedávných desetiletí bylo jediným a po právu uznávaným experimentálně novátorským divadlem v Praze divadlo Archa. Když se podíváte dnes na programy pražských divadel, je to jedna experimentátorská katastrofa vedle druhé. Minimum klasiky, která pokud se dostane na jeviště - z toho velmi často vyleze "zkvalitněná" k nepoznání - ostatní nabídka rozhodně není většinově tím, co by divák chtěl nebo měl vidět ani jako experiment.

To jen umělci a vám podobní si myslí, že jim stát - potažmo my - budeme platit kde co, a cokoli si vzpomenou a budou to oni nazývat "kvalitní". ;-)  Většina z nich by se totiž v normálním profesionálním prostředí nevzmohla ani na ty Babovřesky.

0/0
6.3.2014 17:13
Foto

Š79t20ě37p24á35n 47B80i10c21e73r63a 6229152228466

Sám jsem proti všem subvencím kamkoliv, takže kultura není výjimkou.

+3/0
6.3.2014 16:54

Z95d38e44n60ě76k 80B47á89r93t86a 6674537149434

Národní divadlo si na sebe nevydělá.Zrušit.Další...

0/−2
6.3.2014 17:28

V14l57a13d22i22m24í70r 63H51r22u49b41ý 4257803264689

No - nevydělá, když (například) umí nastudovat inscenaci s kolasami za téměř deset miliónů - pro jedno jediné představení (více se ani neplánovalo, jednalo se o experiment herců).

  Jinak prosím rozlišujme budovu ND, kulturní památku, která si na sebe nevydělá a herecký soubor, která by si vydělat měl.

+1/0
6.3.2014 21:33



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.