Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K47a92r74e75l 89C38a29c76h 8179644565944

Žiji v jednom z nejchudších krajů ČR. Nedávno jsem navštívil krásné představení vzniklé spoluprací Městského divadla Karlovy Vary, Západočeského divadla Cheb a Karlovarského symfonického orchestru. Jednalo se o půvabnou Werichovu adaptaci muzikálu Divotvorný hrnec. Když to tak zhruba odhadnu, tak na jevišti a v orchestřišti na tomto představení participovalo kolem 50 osob. Takové nastudování se ze vstupného v oblastních divadlech nedá zaplatit. A proto jsem vděčen těm, kteří vyčlenili z veřejných i spoukromých prostředků dostatek financí, aby tato divadla mohla takový projekt uskutečnit. Herci, tanečníci i hudebníci byli skvělí a byl to opravdový zážitek.  Nechtěl bych, aby kvůli ekonomice převládly v divadlech kusy pro jednoho, či dva herce s reprodukovanou hudbou.

0/−1
7.3.2014 0:08

H45a73n82a 70B88e77n25d39y 95M28a22t89ě83j12č16k88o57v78á 6610169112166

R^ Výborný článek. Nedávno jsem byla ve Viole. Aby si zřejmě mohli na této malé scéně "na sebe vydělat", seděli jsme tam namačkaní jako sardinky, v přelidněnosti se ztrácel hlas pana Munzara, který by za normálních okolností prostor s přehledem umluvil, ale hlavně se z prostoru vytratila charakteristická a jedinečná atmosféra Violy. Ona intimita, kontakt a osobitost. 

Byla jsem Na Vinohradech. Kdyby mi někdo řekl, že někdy z tohoto divadla odejdu, nevěřila bych mu. Odešla jsem. 

Dnešní kulturní scéna není o tom, kdo je kvalitní, či není. Je o elitířství, protekci a exhibování. Stejně jako všude jinde v našich krajích. 

Jen mám strach, že doba obrozenců a buditelů, kterých bude zanedlouho potřeba, je už nenávratně za námi. I "vlastenectví" se totiž stalo nepohodlným pojmem.

0/0
6.3.2014 22:24

V12o32j36t65ě43c47h 41K11r12á15l97í63k 5681873242312

Pravidelně si kupuji knihy za vysoké ceny, které nejsou dotovány. Proč by měly být dotovány divadla, kterých je např v Praze několik desítek.I zde musí platit konkurence, že pokud budou mít diváky, kteří budou mít zájem hradit vstupné uhrazující náklady , budou hrát. Pokud je mít nebudou , hrát nebudou.Proč by pro tzv. kulturu neměl platit zákon nabídky a poptávky.

+1/−1
6.3.2014 20:06

V94l88a37d57i28m79í83r 91H86r32u40b29ý 4377133504929

S t á t   n i k o m u  n i c   n e p o s k y t u j e !!!!  Nemá na to prostředky a neumí si je vydělat.  Jen byrokrati chtějí být moudří, rozhodovat, které divadlo je dostatečně kulturní (čímpak se liší od soudruhů) a svým přátelům rozdělit granty. Všiml jste si, že divadlo se skoro stejným názvem bude existovat, bude dostatečně dotováno a že členům současného souboru byla nabídnuta práce v nové společnosti. (Nové???).  Pořád nechápete?

  Ale zpět: Kultura "poskytovaná nám" veřejnoprávními prostředky je služba státu? No, za peníze, ukradené z mé kapsy se to státu slouží. A jestli vy paskvilu, kterým ČT předčí komerční televize říkáte kultura, pak nás potěš Bůh.

  Mimochodem: Kina jsou jistě také kultura - budeme je dotovat?

+3/0
6.3.2014 18:19

J39o70s60e44f 33K43l76a97t 3939267173911

Jestli někdo bez kultury a umění nemůže vydržet,tak ať si to zaplatí laskavě ze svého a když na to nemá,tak se musí spokojit s veřejnoprávní a nebo si koupit kopii.

+3/−1
6.3.2014 18:10
Foto

F30r43a27n73t35i58š65e27k 72K57š83í51r 2519736565

Kultura produkovaná z daní, přestává být kulturou.

+2/−1
6.3.2014 17:29
Foto

M25a11r81t73i12n 56F69a38l27t63ý86n 9951606214398

V podstatě jste řekl více než jste chtěl:

"Kulturu, včetně divadelních představení je třeba chápat jako státem poskytovanou službu veřejnosti, podobně jako veřejnoprávní sdělovací prostředky nebo školství. Příklad: Kvalitní kniha, film, divadelní představení s historickou tématikou mají moc přenést na diváka/čtenáře emoce a sílu konkrétních příběhů proti suchým datům a informacím historiků. "

Až bude to, co se divákům nabízí, až to bude kvalitní - nechať je to podporováno z Ministerstva kultury, nekomerčními sponzory apod.

V prvé řadě si definujme pojem "kvalitní" a potom pojem "kultura". A teprve potom se můžeme bavit.

Do nedávných desetiletí bylo jediným a po právu uznávaným experimentálně novátorským divadlem v Praze divadlo Archa. Když se podíváte dnes na programy pražských divadel, je to jedna experimentátorská katastrofa vedle druhé. Minimum klasiky, která pokud se dostane na jeviště - z toho velmi často vyleze "zkvalitněná" k nepoznání - ostatní nabídka rozhodně není většinově tím, co by divák chtěl nebo měl vidět ani jako experiment.

To jen umělci a vám podobní si myslí, že jim stát - potažmo my - budeme platit kde co, a cokoli si vzpomenou a budou to oni nazývat "kvalitní". ;-)  Většina z nich by se totiž v normálním profesionálním prostředí nevzmohla ani na ty Babovřesky.

0/0
6.3.2014 17:13
Foto

Š63t12ě72p91á71n 52B14i66c92e78r46a 6339302818866

Sám jsem proti všem subvencím kamkoliv, takže kultura není výjimkou.

+3/0
6.3.2014 16:54

Z18d91e59n86ě61k 96B22á51r14t44a 6594157109194

Národní divadlo si na sebe nevydělá.Zrušit.Další...

0/−2
6.3.2014 17:28

V48l62a14d16i43m92í80r 78H59r11u14b20ý 4437883934649

No - nevydělá, když (například) umí nastudovat inscenaci s kolasami za téměř deset miliónů - pro jedno jediné představení (více se ani neplánovalo, jednalo se o experiment herců).

  Jinak prosím rozlišujme budovu ND, kulturní památku, která si na sebe nevydělá a herecký soubor, která by si vydělat měl.

+1/0
6.3.2014 21:33





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.